poniedziałek, 30 października 2017

Owsiana pasta myjąca DIY| Mój hit w pielęgnacji cery trądzikowej


Hej hej!Owsianą pastę myjącą zrobiłam od tak w fazie przypływu weny twórczej i inspiracji. Nie spodziewałam się, że stanie się ona moim ogromnym hitem w pielęgnacji cery trądzikowej.

Pasta idealnie oczyszcza buzie jednocześnie ją pielęgnując. Po kilku dniach stosowania tej pasty znacznie zauważyłam różnicę w stanie mojej cery. Wykonanie tej pasty jest banalnie proste, składniki łatwo dostępne a działanie zachwycające!


SKŁADNIKI:
➵1 łyżeczka czarnej lub zielonej glinki (można zastąpić inną, ulubioną glinką)
➵opcjonalnie kilka kropli olejku eterycznego.
w równych proporcjach:
➵1 część zmielonych płatków owsianych
➵1 część białej glinki

Do mojej pasty wybrałam glinkę czarną, gdyż ma ona silnie oczyszczające właściwości. Świetnie nadaje się do oczyszczania cery tłustej i problematycznej. Czarna glinka polecana jest w walce z trądzikiem i rozszerzonymi porami.

Płatki owsiane to nie tylko pyszny i zdrowy produkt spożywczy. Od dłuższego czasu, u mnie  owsianka gości nie tylko na talerzu. Odkąd zaczęłam się interesować kosmetyką naturalną, odkryłam moc tego naturalnego składnika w pielęgnacji twarzy.
Płatki owsiane są skarbnicą witamin, nadają się w pielęgnacji każdego typu cery, odżywiają i nawilżają skórę jednocześnie ją oczyszczając.

Do przygotowania pasty możemy dodać kilka kropel ulubionego olejku eterycznego, dzięki czemu możemy zwiększyć jej pielęgnujące i oczyszczając właściwości. Przy cerze trądzikowej świetnie sprawdza się np olejek z drzewa herbacianego. Jeśli chcemy nadać naszej paście delikatnego zapachu i właściwości odświeżających, olejek cytrynowy lub pomarańczowy nada się idealnie.


PRZYGOTOWANIE:

Płatki owsiane mielimy w młynku na miałki proszek, następnie dodajemy do niej wybrane glinki i przesypujemy do suchego pojemniczka .
Taki gotowy proszek można przetrzymywać w suchym miejscu nawet kilka miesięcy;) Również fajne jest to że taka pasta w sypkiej formie idealnie sprawdza się w podróży.


SPOSÓB UŻYCIA:
Niewielką ilość proszku nakładamy na rękę lub przesypujemy na miseczkę /malutki słoiczek i dodajemy wody lub hydrolatu, tak aby powstała gęsta pasta. Gotową pastę możemy przetrzymywać w lodówce przez około trzech dni.

Niewielką ilość pasty nakładamy na twarz okrężnymi ruchami i wmasowujemy przez kilkadziesiąt sekund. Kiedy mamy więcej czasu możemy nałożyć pastę na twarz w formie maseczki i zostawić na kilka do kilkunastu minut, następnie spłukujemy.
 Ja najczęściej nakładam pastę na kilka minut i w międzyczasie biorę prysznic lub myję zęby.


DZIAŁANIE PASTY:

Buzia po umyciu owsianą pastą jest zadziwiająco gładka i miła w dotyku jednocześnie dobrze oczyszczona. Mam wrażenie że cera jest zdecydowanie bardziej nawilżona,jeżeli nie zostawiam ją na dłużej, nie muszę już nic stosować po umyciu twarzy. Przy dłuższym stosowaniu zniknęły suche skórki i zmniejszył się problem przetłuszczania twarzy.

Kiedy stosowałam ją w podróży, na mojej buzi nie pojawiały się żadne nowe niespodzianki, towarzyszące mi zwykle przy zmianie wody i klimatu.



Mam nadzieję że wpis zainspiruje was to stworzenia własnej pasty. Lubicie naturalne myjadła do twarzy?;) Buziaki.

17 komentarzy:

  1. Używałam osobno i płatków owsianych i glinki, ale o połączeniu nie pomyślałam. Naprawdę świetny i prosty przepis, który warto polecić innym :D Ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, koniecznie muszę spróbować 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa rzecz! Dodałam sobie wpis do zakładek i naprawdę mam nadzieję, że znajdę kiedyś chwilę i okoliczności, żeby sobie taką pastę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. ja zrobiłam kiedyś mseczkę z kasztana i przyznam że polubiłam ją

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia! A co do maseczki, to z pewnością wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i super, własnie takie naturalne przepisy lubię i często po nie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł, nie wykorzystywałam jeszcze płatków owsianych do robienia kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj kochana! Tanie, naturalne i skuteczne:)

      Usuń
  8. Fantastyczna sprawa, ja jeszcze dodam, że można użyć gotowej mąki owsianej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem:) jak ktos nie ma mlynka to fajna sprawa;) osobiście wole mielic platki sama:)

      Usuń
  9. Muszę koniecznie zrobić i sprawdzić jak spisuje się u mnie. Fajna mieszanka ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz instagram? :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi there i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i
    read this paragraph i thought i could also create comment due to this good article.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny i przede wszystkim naturalny produkt :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię używać płatków owsianych do peelingu cery. Takiej pasty nigdy nie przygotowywałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowicie mnie nią zaciekawiłaś, chyba kiedyś muszę zrobić i spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  15. This looks like a great DIY mud mask! Cannot wait to try this, thanks for the share!
    Scarlett

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'