niedziela, 30 lipca 2017

Naturalne i domowe sposoby na blizny i przebarwienia.


Hej hej kochani! Lato pełną parą, na dworze panuje prawdziwy upał a kochane słoneczko dość mocno daje o sobie znać.

 Letnie piegi i przebarwienia potrądzikowe to udręka nie jednej osoby. Dziś mam dla was 6 naturalnych, domowych i przede wszystkim skutecznych sposobów na walkę z przebarwieniami, które osobiście przetestowałam na własnej skórze;)



CYTRYNA

Cytryna zapewne jednym z pierwszych skojarzeń jakie przychodzi nam do głowy, jeśli chodzi o naturalne sposoby na przebarwienia, pewnie dlatego gdyż już od dzieciństwa cytryna kojarzy nam się z witaminą C (choć aż tak bardzo dużo jej wcale nie zawiera w porównaniu np. do porzeczki, żurawiny czy dzikiej róży;))

Zawiera sporo witatminy C i przeciwutleniaczy. Woda z dodatkiem soku z cytryny świetnie tonizuje i odświeża skórę a przy dłuższym stosowaniu również pomaga redukować przebarwienia. taki tonik jest idealny na lato.



NATKA PIETRUSZKI

Natka pietruszki jest taką naszą małą polską roślinką cud, bardzo często przez nas zapominaną i kojarzoną wyłącznie z niepotrzebnym zielskiem pływającym w niedzielnym rosole.

Tonik z natki natki pietruszki jest jednym z moich ulubionych naturalnych kosmetyków jeśli chodzi o walkę z przebarwieniami. Na letnie piegi stosowałam go już w podstawówce i zawsze działał niezawodnie. Przy regularnym stosowaniu nie było mowy o tym żeby nie zadziałał.

➸2 łyżki posiekanej natki pietruszki na pół szklanki wody. 

➸Gotujemy na małym ogniu pod przykryciem 2-5 min. Przechowujemy w lodówce do 4 dni, najlepiej stosować rano i wieczorem


Dodatkowo natka pietruszki to prawdziwa skarbnica witamin. Warto pamiętać o niej i stosować również od wewnątrz. O jej cudownych właściwościach dla zdrowia i urody możecie przeczytać TU



OCET JABŁKOWY

To świetny naturalny tonik przywracający skórze naturalne PH. Prawdziwy ocet jabłkowy to skarbnica witamin i świetny kosmetyk. Zawiera dużo przeciwutleniaczy , dzięki czemu pomaga usunąć przebarwienia i piegi. Uwielbiam efekt jaki daje tonik z octu jabłkowego na mojej skórze. Po użyciu takiego tonika, skóra jest gładka i miękka w dotyku.

➸Tonik przygotowujemy w proporcji pół na pół z wodą. Octu nie stosujemy solo, zawsze w rozcieńczeniu.

Nieprzyjemny octowy zapach szybko znika, więc o to nie musicie się martwić;)


MIÓD

Miód jest wspaniałym naturalnym produktem pielęgnacyjnym znanym i stosowanym już od czasów starożytności. O ile stosunkowo wiele osób zdaje sobie sprawę jak wspaniale miód odżywia i nawilża skórę i włosy, tak mało osób wie że miód posiada naturalne właściwości rozjaśniające.

Miód (pamiętajcie aby wybierać taki prawdziwy z pasieki, nie poddany obróbkom termicznym) można stosować zarówno solo jak i jako dodatek do przeróżnych maseczek.


PŁATKI OWSIANE

Peeling z płatków owsianych pomaga pozbyć się przebarwień po trądziku. Dodatkowo owies sam w sobie ma całkiem sporo witamin i świetnie pielęgnuje skórę. 

Płatki owsiane mają delikatne właściwości myjące, dlatego warto od czasu do czasu  zamienić zwykłe myjadło do twarzy na płatki owsiane. Ja ostatnio stosuję do mycia buzi tylko i wyłącznie pasty stworzonej na bazie płatków owsianych a moja cera jest zachwycona. 



CZARNA PORZECZKA 

Jeśli chcecie pozbyć się przebarwień w stosunkowo krótkim czasie czarna porzeczka może okazać się dla was prawdziwym  wybawieniem.

Owoce porzeczki zawierają mnóstwo antyutleniaczy w tym wit. C (kilka razy więcej niż w cytrynie), dlatego póki sezon trwa, warto robić z niej maseczki nie tylko w celu pozbycia się przebarwień.Czarnej porzeczki nie należy stosować solo, ponieważ ma ona bardzo silne właściwości i może powodować szczypanie.

Maseczkę z czarnej porzeczki, możemy przygotować pół na pół np. z

➸ glinką,
➸miodem,
➸zmielonymi płatkami owsianymi,
➸awokado
..lub innymi składnikami, jakie tylko mogą przyjść wam do głowy, ostatnio u mnie fajnie sprawdza się gęste mleko kokosowe.

~*~

Mam nadzieję, że wpis okaże się dla was przydatny. U mnie produkty te sprawdzają się świetnie zarówno w walce z letnimi piegami jak i bliznami (przebarwieniami) po trądziku.

Pamiętajcie że aby pozbyć się przebarwień naturalnymi, domowymi sposobami nie wystarczy jeden dzień lub dwa. Jeśli uzbroicie się w cierpliwość, gwarantuje wam że i u was sprawdzą się wymienione przeze mnie produkty;)

Dajcie znać czy macie problem z przebarwieniami i jak sobie z nimi radzicie, oraz czy stosowałyście powyższe produkty.
Buziaki:*

15 komentarzy:

  1. O tak, pietruszka to mój ulubieniec. Jest świetnym źródłem witamin, szczególnie witaminy C!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie idealne są kwasy ale te nienaturalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kwasy też są fajne, ale w lato wolę ich unikać;)

      Usuń
  3. Jakie cudowne zdjęcia <3
    Lubię czarną porzeczkę i pietruszkę :)
    Zapraszam w wolnym czasie do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O pietruszce nie wiedziałam ;) Ocet stosuję, ale chciało mi się śmiać, jak jedna dziewczyna twierdziła, że octu jabłkowego nie rozcieńcza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ocet jest naprawdę świetny, jednak nie wyobrażam sobie go stosować bez rozcieńczenia. Nawet jak stosuję go przy sprzątaniu to rozcieńczam;)

      Usuń
  5. Wszystkie sposoby są mi znane :) Jednak u Ciebie tak pięknie wszystko zebrane :) Podzieliłam się wpisem na moim fb :D Świetna robota !

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam te sposoby,jednak aby były widoczne rezultaty należy jest stosować przez dłuższy czas i bardzo systematycznie. PP.S. Piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!:D Jeśli chodzi o cytrynę, owies czy ocet niestety tak, jednak pietruszka czy czarna porzeczka działają stosunkowo szybko :D

      Usuń
  7. Dużo dobrego słyszałam o cytrynie dlatego stosuje ją do pielęgnacji twarzy dwutorowo z kremem nano one, który też działa na przebarwienia i blizny. Efekt zadowalający. Ale kuracji jeszcze nie przerywam by jeszcze lepiej twarz wyglądała. A w taką pogodę to o przebarwienia nietrudno

    OdpowiedzUsuń
  8. muszę wypróbować octu, bo mam do włosów i zapominam o innych zastosowaniach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo fajnych porad, przydadzą się :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'