środa, 8 marca 2017

10 powodów dla których warto szczotkować ciało na sucho

Szczotkowanie na sucho stało się ostatnio bardzo popularne, piszą  tym blogerki, mówią youtuberki... i bardzo dobrze, gdyż przynosi ono wiele korzyści. Moda przyszła od nas z Azji, gdzie mieszkanki tego kontynentu szczotkują swoje ciało już od najmłodszych lat,dzięki czemu mogą pochwalić się jędrną,młodo wyglądającą skórą przez bardzo długi czas.

Nie ukrywając często brak mi motywacji i chęci by sięgnąć po moją szczotkę do ciała, nawet kiedy leży na wierzchu i krzyczy do mnie"No weź mnie wreszcie leniwa babo":P

Dlatego dziś będzie o zaletach szczotkowania się na sucho, by nie tylko zachęcić was do sięgnięcia po szczotkę,ale również by przywrócić mi motywację aby ponownie zacząć regularne szczotkowanie.


Nie przedłużając, lecimy z 10 powodami,dla których warto szczotkować się na sucho:

➵1.Zapobiega wrastaniu włosków.
Szczotkowanie ciała na sucho poprzez ścieranie niepotrzebnej warstwy naskórka ułatwia rosnącym włoską wydostanie się na zewnątrz, i pomaga tym nieszczęśnikom, którzy "utknęli i nie mogą przebić się przez powierzchnię skóry

➵2.Ujędrnia skórę.
Dodaje wiotkiej skórze elastyczności, stymuluje krążenie krwi, przy regularnym stosowaniu pomaga likwidować obwisłą skórę.

➵3. Usuwa toksyny.
Pobudza krążenie krwi, wspiera układ limfatyczny w usuwaniu toksyn. Działa naprawdę świetnie, ponieważ oprócz mobilizowania naszego organizmy do działania,szczotkowanie na sucho pomaga wydostać się toksyną z wnętrza naszego organizmu przez skórę. Warto sięgnąć przy każdej kuracji oczyszczania organizmu.


➵4. Pomaga w walce z cellulitem.
Nie ma co się rozpisywać nad tym punktem, gdyż doskonale idzie w parze z punktem nr 2;)

➵5. Usuwa martwy naskórek,
dzięki czemu nie tylko pozbywamy się starej skóry i zanieczyszczeń. Szczotkowanie ciała na sucho pobudza proces powstania nowej skóry, również wyrównuje koloryt.

➵6. Pomaga likwidować rozstępy.
Dzięki temu, że szczotkowanie ciała na sucho pobudza odnowę skóry i sprzyja powstawaniu nowego naskórka, szczotkując się regularnie możemy zmniejszyć widoczność starych rozstępów i zapobiegać pojawianiu się nowych.

➵7. Pomaga w odchudzaniu,
Przyspiesza metabolizm, dzięki czemu zdecydowanie sprzyja uzyskaniu szczupłej sylwetki.

➵8. Dodaje energii,
Szczotkowanie ciała pobudza nasz układ limfatyczny oraz krążenie, chroni również przed zmęczeniem a nawet depresją.

➵9. Zwiększa wchłanianie dobroczynnych składników, olejów itp.
Skóra pozbawiona starego naskórka łatwiej absorbuje to co nakładamy na nią po szczotkowaniu.

➵10. Jest to naprawdę  baaaardzo przyjemne. 
Z Własnego doświadczenia wiem, że jak już człowiek zacznie się "czochrać" taką szczotką ,to ciężko się od tego oderwać;)


Postanowiłam podjąć moje własne wyzwanie i przez miesiąc każdego dnia szczotkować się na sucho.

Planuję również na blogu recenzję mojej szczotki do ciała, gdyż wreszcie czuję odnalazłam "szczotkę idealną". Dlatego właśnie za jakiś miesiąc wraz z recenzją powinny pojawić się efekty mojego codziennego szczotkowania ciała, co daje mi teraz dodatkową motywację by robić to sumiennie.

Na koniec jeszcze wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet życzę wam Kochane z całego serducha! 

Sczczotkujecie ciało na sucho? Dajcie znać czy lubicie i  jakie efekty daje u was;) 

Buziaki:*

15 komentarzy:

  1. Brzmi ciekawie, zwłaszcza że ja nigdy nie szczotkowałam ciała na sucho.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla Ciebie również wszystkiego najlepszego! :*

    Czekam niecierpliwie na recenzję i wrażenia, bo sama mam zamiar zacząć to praktykować, ale żeby w tym wytrwać muszę znaleźć właśnie "szczotkę idealną", której żal mi będzie nie używać :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zaczęłam jakiś czas temu, ale z regularnością kiepściutko.....

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez szczotkuje od jakiegoś czasu, z regularnością bywa różnie ale staram się min. 1 w tygodniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się regularnie szczotkować ciło, bardzo lubie ten zabieg :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odkryłam to parę miesięcy temu i naprawdę warto:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba znowu zacznę się szczotkować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ochotę na szczotkowanie! :D Tylko jaką szczotkę zakupić... : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Chodził mi po głowie kiedyś taki pomysł szczotkowania ale jakoś marnie u mnie z sumiennością w tym zakresie. Może wiosna mnie zmotywuje?;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam rękawicę do szorowania, szczotka mi się zużyła :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Czekam na recenzję szczotki, bo jestem jej bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super post :)
    Ciekawie :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy mogę stosować tego typu praktykę przy skórze atopowej? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam pojęcia jak sprawdzi się przy skórze atopowej :(

      Usuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'