poniedziałek, 12 października 2015

Skrobia ziemniaczana na puszące się włosy | naturalny suchy szampon dodający objętości +WYNIKI



Mąka ziemniaczana to bardzo tani i naturalny 'kosmetyk', który możemy znaleźć w naszej kuchni. Dodatkowo jest to jedna z niewielu rzeczy, która naprawdę działa na moje puszące włosy. Jak już wam nie raz pisałam, bardzo mało jest produktów, po którym mogę od razu zobaczyć pozytywny efekt, dlatego uważam że skrobia ziemniaczana może się sprawdzić nawet przy najbardziej wymagających włosach.


Skrobia(mąka) ziemniaczana ma bardzo dobre działanie na włosy i o ile mi wiadomo nie ma skutków ubocznych, więc nie musimy obawiać się że zamiast wygładzenia włosów otrzymamy jedno wielkie siano.

Zawsze po zastosowanie skrobi ziemniaczanej moje włosy są:
*Wyraźnie gładsze
*Nie wywijają się prawie wcale
*Ujarzmione
*Milsze w dotyku


Skrobie ziemniaczaną można stosować na kilka sposobów.

JAKO DODATEK DO MASKI/ODŻYWKI

Pierwszy sposób zastosowania skrobi jest to moim ulubionym, który stosuję w większości przypadków. Jest to nic innego jak wzbogacanie nią maseczek/odżywek. 

Dodanie mąki ziemniaczanej do maski zajmuje naprawdę niewiele czasu, jednak efekty jakie daje są naprawde duże.



Moje niedzielne spa dla włosów znów opierało się na masce z dodatkiem mąki ziemniaczanej. Coraz rzadziej sięgam po maskę po myciu, więc postanowiłam tym razem wykonać coś bardziej odżywiającego niż zwykle. Sięgnęłam po niewielką ilość protein oraz humektantów. 

Jako bazy użyłam balsamu do przetłuszczających się włosów ecolab w ilości jednej łyżki.
Do tego dodałam czubatą łyżkę skrobi ziemniaczanej , kilka kropel d-panthenolu, keratyny i dokładnie jedną dużą kroplę gliceryny. Wyszła mi wspaniała breja, do której dodałam jeszczę całkiem sporo oleju arganowego.

Mimo 'mieszanki wybuchowej',nałożonej na włosy, mąka ziemniaczana jak zwykle przyniosła oczekiwane rezultaty. Moje włosy są wyraźnie wygładzone , prostrze, a puchu nie ma właściwie wcale, mimo że użyłam gliceryny oraz keratynyz z którymi moje włosy nie koniecznie się lubią.



PŁUKANKA Z MĄKI ZIEMNIACZANEJ

Jest to naprawdę szybki sposób na poskromienie i wygładzenie włosów. Jeśli brak nam czasu na maskę lub odżywkę wystarczy że ostatnie płukanie włosów wykonamy wodą z dodatkiem mąki ziemniaczanej.

Są dwie wersje takiej płukanki, którą bardzo lubię:
Na litr chłodnej wody (najlepiej przefiltrowanej lub przegotowanej):

*łyżka mąki ziemniaczanej
lub:
*łyżka mąki ziemniaczanej
*dwie łyżki octu jabłkowego

Ocet jabłkowy dodatkowo zmiękcza włosu i nadaje im blasku.


SKROBIA ZIEMNIACZANA JAKO SUCHY SZAMPON I PUDER DODAJĄCY OBJĘTOŚCI:

Kolejne zastosowanie mąki ziemniaczanej, które sprawdza się u mnie świetnie to użycie jej jako suchy szampon, który odbija włosy u nasady i odświeża je. Czasem na drugi dzień po myciu moje włosy są bardzo przyklapnięte, a skrobia potrafi odświeżyć moją fryzurę w ekspresowym tempie.

Skrobia pochłania nadmiar sebum, dlatego nadaje się nie tylko jako puder do włosów, lecz również sprawdza się świetnie jako matujący puder do twarzy.

Kiedyś jako suchego szampodu używałam pudru babydream, jednak głownym jego składnikiem jest talk, który niestety ma bardzo niekorzystne działanie na skórę głowy, o czym przekonałam się na własnym przykładzie. Po gotowe suche szampony nie sięgnę już nigdy, gdyż mają bardzo dużo dziwnych rzeczy w swoim składzie, natomiast skrobia ziemniaczana jest naturalna i skuteczna, a na dodatek kosztuje śmieszne pieniądze.

Jeśli chodzi o mąkę ziemniaczaną jako suchy szampon to można ją wzbogacić o olejki eteryczne, które nie tylko ładnie pachną, ale również wykazują pozytywne działanie na skórę. Np. olejek herbaciany działa przeciwgrzybiczo, przeciwbakteryjnie i pomaga w walce z łupieżem.



Przepraszam że tak długo zeszło się z ogłoszeniem wyników, jednak sprawdzenie wszystkich zgłoszeń pochłania trochę czasu. jestem zaskoczona z ilości waszych zgłoszeń, za które wam dziękuję. Ale do rzeczy... wylosowaną przeze mnie osobą jest:
Tusiazdzemem

Gratuluję i już wysyłam e-mail :)




Dajcie znać czy lubicie mąkę ziemniaczaną w pielęgnacji włosów i jak sprawdza się u was. Buziaki:*

29 komentarzy:

  1. Skrobia jest świetna :D jestem ciekawa ile lat wstecz znane były jej dobroczynne właściwości dla włosów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja używam skrobi do robienia swojego własne pudru do twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czasami stosuję ją jako suchy szampon ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. skrobię lubię dodawać do masek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skrobia ziemniaczana - używam jako pudru już od lat , nie mam ochoty na nic innego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bardzo lubię skrobię, najczęściej dodaję ją do maseczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam dotychczas ale to cos dla mnie! Od jutra tarzam sie w mące!

    OdpowiedzUsuń
  8. zawsze coś innego i moim zdaniem wspaniałego, skoro zrobiło się coś samemu. Muszę kiedyś spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. interesujące, choć nie mam tyle odwagi na takie eksperymentowanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie używałam mąki ziemniaczanej do pielęgnacji włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musze wypróbować, skoro wygładza włosy...

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię i często dodaję do masek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też lubię dodawać mąkę ziemniaczaną do masek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak niewiele trzeba :) Przyznam, że pierwszy raz spotykam się z tym sposobem, ale lepiej późno niż wcale. Moje włosy są bardzo wymagające, wydawało mi się, że próbowałam już wszystkiego, a okazuje się, że jednak nie :) W najbliższym czasie przetestuję podane wyżej sposoby :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś ją kochałam, obecnie nadaje moim włosom takiej objętości, że nie mogę sobie z nią poradzić i chwilowo ją odstawiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nigdy nie stosowałam mąki ziemniaczanej w pielęgnacji włosów, a dużo dobrego czytałam o jej działaniu. Czas więc to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O ale fajnie, muszę spróbować:)
    To chyba dobry sposób na zużycie maski która się nie sprawdza?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że tak :) Może zneutralizować puszenie włosów przez nielubaną maskę :P

      Usuń
  18. Nie wiedziałam, że skrobia ziemiaczana ma tyle właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne przepisy :) Ja raz a akcji desperacji użyłam skrobi zamiast suchego szamponu, niestety pogorszyłam sobie tym znacznie bardziej sprawę :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę się z nią znów poprzypominać bo jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Już niedługo to wypróbuję i opublikuję recenzję na swoim blogu.
    Buziaczki dla Ciebie..


    www.wlosy-olison.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy wcześniej nie słyszałam o stosowaniu skrobi na włosy i przyznam się, że uśmiechnęłam się do siebie, bo może w końcu znalazłam coś co zadziała na moje puszące się włosy :-) Dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaki masz kolor włosów? nie zostają Ci białe ślady na włosach po takiej mące gdy używasz jej jako suchy szampon? Ja mam własnie ciemne włosy, użyłam mąki i wyglądają ok, mają fajną objętość i są odświeżone. Mimo to jestem jakoś przewrażliwiona? Jak z tym jest u Cb?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje włosy to ciemny blond, jak się dobrze wyczesze (choćby palcami) to nic nie widać:)

      Usuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'