niedziela, 20 września 2015

Olej kokosowy na włosy. Jak działa| U kogo się sprawdzi.




Olej kokosowy to mój ulubieniec ulubieńców i najbardziej uniwersalny kosmetyk jaki znam. Dodatkowo jest w 100% naturalny i można go używać dosłownie do wszystkiego. Dziś skupię się na zastosowaniu oleju kokosowego na włosy oraz skórę głowy.

W ciągu ostatnich dwóch lat, od kiedy odkryłam to cudo zużyłam już wiele słoiczków. Olej kokosowy jest ze mną już długo i nadal nie wyobrażam sobie bez niego życia.(No może życia to przesada, ale jest to podstawa mojej pielęgnacji.

Wiele dziewczyn nie polubiło się z olejem kokosowym, gdyż nie każdemu rodzajowi włosów odpowiadają oleje tego typu. To jednak nie oznacza że olej kokosowy musi iść całkowicie w odstawkę, wręcz przeciwnie! Uważam że każdy powinien go mieć w swoim domu :)
Wszechstronne działanie tego oleju opisane jest również w książce 'cud oleju kokosowego'.


W ramach niedzieli dla włosów postanowiłam znów sięgnąć po olej kokosowy przed myciem, na całą noc, jednak u mnie pod tą postacią się nie sprawdza.




OLEJ KOKOSOWY NA:
 -Całe włosy (olejowanie)
- Końcówki
-Skórę głowy

OLEJ KOKOSOWY: DO JAKIEGO RODZAJU WŁOSÓW
Olej ten potrafi być wybawieniem dla suchych i kręconych włosów, jednak u niektórych może wywołać puszenie. Od czego to zależy?
Olej kokosowy w większości składa się z tłuszczów nasyconych,  łatwo wnika w głąb włosa. Najczęściej spisuje się na włosach niskoporowatych lub średnioporowatych, choć nie jest to regułą (Jak rozpoznać porowatość włosów klik).

Zastosowany na włosy podczas olejowania:
-Dodaje im blasku i miękkości
-Wygładza
-Ujarzmia spuszone włosy
-Jest ratunkiem dla zniszczonych i suchych włosów




DO SKÓRY GŁOWY:

Zastosowany na skórę głowy pomaga w walce z łupieżem. Ma działanie antybakteryjne i antyseptyczne.Dzięki swoim wartościom odżywczym działa również na cebulki włosów a masaż pachnącym olejem kokosowym to prawdziwa przyjemność :)
Zastosowany na skalp:

-Wzmacnia cebulki
-Poprawia ukrwienie głowy
-Reguluje prace gruczołów łojowych (nadmierne przetłuszczanie)
-Zwalcza łupież przy łupieżu
-Pomaga przy egzemie, podrażnieniach, suchości skóry głowy
-Masaż olejem kokosowym przyśpiesza porost włosów :)



NA KOŃCÓWKI:

 Olej kokosowy świetnie sprawdza się do zabezpieczania końcówek , ponieważ ma lekką konsystencję, co oznacza że znacznie łatwiej jest z  nim nie przesadzić niż w porównaniu z większością olei. Zabezpiecza włosy przed szkodiwymi czynnikami zewnętrznymi takimi jak tarcie, wiatr, mróz...
Mimo że nie sprawdza się na moich włosach do olejowania przed myciem, to moje końcówki wręcz go uwielbiają :)
Również bardzo dobrze wygładza spuszone włosy tuż po myciu.




JAKI RODZAJ OLEJU WYBRAĆ:

Na rynku dostępne jest wiele rodzai oleju kokosowego; rafinowany, extra virgin, organiczny,bio, bezzapachowy, tłoczony na zimno, z pierwszego tłoczenia... Jak się w tym połapać? 

Zawsze najlepszy jest ten tłoczony na zimno, nierafinowany olej z pierwszego tłoczenia (dotyczy to wszystkich rodzai olei, nie tylko kokosowego). Oznacza to ze olej nie został poddany żadnej obróbce cieplnej, przez co zostały w nim wszystkie cenne składniki odżywcze. Oczywiście warto sięgać po te z upraw ekologicznych (z napisem bio, organic).


Znacie olej kokosowy? Lubicie? Dajcie znać jak sprawdza się u was. Buziaki:*





41 komentarzy:

  1. Moje włosy uwielbiają olej kokosowy. Kocham go za niesamowitą uniwersalność - włosy, skóra, żołądek, zęby... :)

    PS Masz literówkę w drugim akapicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam olej kokosowy, lubię w pielęgnacji włosów i twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie przepadam za olejem kokosowym, znacznie lepiej sprawdza się u mnie arganowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że nie używałam jeszcze oleju kokosowego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest mój Number One :) Odkąd go spróbowałam po raz pierwszy (kilka dobrych lat temu), zawsze muszę go mieć :) Dla kręconych, niskoporowatych włosów potrafi być naprawdę zbawienny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Używam oleju kokosowego od 4 lat :) i zawsze ale to zawsze słoiczek z nim towarzyszy mi w mojej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aż taką wielbicielką oleju kokosowego jak Ty nie jestem, ale popieram ma swoje zalety. Szczególnie należy podkreślić jego ekonomiczność. Stosuje go od czasu do czasu na włosy (przed myciem), ale znacznie częściej na twarz. U siebie zauważyłam spłycenie zmarszczek mimicznych, co uwierz mi, w pewnym wieku cieszy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Od dawna jest na mojej chciej liście ale jeszcze nie miałam okazji go używać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jestem do niego przekonana. Przetłuszczające się włosy nie przepadają za olejami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje są bardzo przetłuszczające a jednak oleje kochają ;) Właśnie dzięki olejowaniu skalpu zmniejszyłam trochę przetłuszczanie :) tak samo było z moją twarzą. :)

      Usuń
  10. Przyznam, ze nie testowałam nigdy.
    Muszę sprawdzić jak sie spisze na moich włosach :)

    ___________________
    Perfect look
    blog.justynapolska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam, ale jest taki pyszny, że zamiast nakładać na włosy o zjadam;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam nigdy :) Ale muszę poszukać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie się przez długi czas nie sprawdzał, potem z braku laku zaczęłam go znów używać i było okej, ale bez większych pozytywów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie się super sprawdzał, nakładam na całe włosy godzinę przed myciem :) Teraz się już nie bawię w ogóle w olejowanie, nie chce mi się...zresztą nie widzę jakiejś specjalnej potrzeby, bo włosy wcale nie są w gorszym stanie niż gdy je namiętnie olejowałam.
    Masz naszyjnik z Lili?? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, naszyjnik z krysztalem kupilam przez olx :))

      Usuń
  15. Mnie ten olej niestety zawsze puszy włosy, nawet jeśli jest tylko dodatkiem w innym kosmetyku

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię, używam choć moje włosy lubią puszyć się po jego użyciu... :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje włosy na szczęście się z nim bardzo polubiły :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  19. Dopiero co wpadłam na twojego bloga i na pewno zostanę na dłużej. Świetne włosy :) I kolor i te fale.. Kiedyś kiedyś używałam oleju kokosowego i bardzo go lubiłam :) Muszę do niego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. U mnie olej kokosowy spisuje się dobrze ale tylko ten nie rafinowany, rafinowany to zupełnie inna bajka

    OdpowiedzUsuń
  21. Również lubię olej kokosowy, polecam też olej migdałowy jest równie dobry i wielofunkcyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Moje włosy bardzo go lubią i świetnie sprawdza się u mnie jako balsam do ciała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Stosowałam przez pewien czas olej kokosowy a końcówki, ale teraz przerzuciłam się na arganowy, tak dla odmiany ;)

    wpadnij do mnie i weź udział w konkursie! ;) -HELLO-WONDERFUL - klik

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię olej kokosowy:) ale to chyba kwestia tego, że mam podobne włosy (też go lubią). Oprócz olejowania używam do kremu (jako jeden z głównych składników), do peelingu, do mydełek (świetnie się pieni, do smażenia musli, do ciastek owsianych a nawet czasami po prostu do smażenia np. drobiu w cieście kokosowym, do puree ziemniaczanego... W ogóle do wszystkiego!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również używam do wszystkiego. Jest podstawowym składnikiem moich kosmetyków ;) Tylko do celów jedzeniowych nic z nim nie robię.

      Usuń
  25. Mam zniszczone, wysokoporowate włosy, obawiam się, że u mnie nie przejdzie ;)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  26. U mnie się nie sprawdził. Ale szykuję się żeby dać mu drugą szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto ;) Jak nie do włosów do do ciała :)

      Usuń
  27. Znam, ale nie lubię ;) Moje średnioporowate włosy zawsze bardzo puszył

    OdpowiedzUsuń
  28. Niestety nie przekupił moich włosów, a przecież tak pięknie pachnie. Robiłam chyba dwa albo trzy podejścia i za każdym razem puch i sianko, a szkoda. Za to to skóry na łokciach sprawdził się super! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja niestety nie polubiłam się z olejem kokosowym - ani stosowanym na włosy ani na ciało. Za to kocham masło shea i kakaowe

    OdpowiedzUsuń
  30. bardzo lubię jego zapach i wcierać go w stopy, niestety włosy nie cierpią go zdecydowanie ;(

    OdpowiedzUsuń
  31. moim pierwszym olejem był właśnie olejek kokosowy, ale kompletnie się u mnie nie sprawdził ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeśli zastosuje olej kokosowy rafinowany to wpłynie on jakoś inaczej na włosy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpłynie podobne, jednak na pewno nieco słabiej, gdyż wiele cennych witamin traci się podczas rafinacji.

      Usuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'