poniedziałek, 15 czerwca 2015

DIY Maseczka do włosów wygładzająco-regenerująca, oczyszczająco-odżywcza do skóry głowy i rozjaśniająco- przeciwstarzeniowa do twarzy.


Kocham truskawki! Sezon na te wspaniałe owoce w pełni więc wykorzystuję to jak tylko się da. To że są pyszne wie prawie każdy, jednak mało osób wie jak bardzo są wartościowe. Dziś postanowiłam napisać wam kilka słów o właściwościach urodowych i zdrowotnych truskawek. mam dla was również banalnie proste przepisy na maseczki z udziałem tych owoców, które powinny przypasować prawie każdemu. Moje spa zrobiłam w ramach 'niedzieli dla włosów' i chociaż odbyło się ono u mnie dawno temu, nadal wracam do tych przepisów. 




Truskawki to prawdziwa skarbnica witamin. Ma więcej witaminy C niż cytryna. Zawierają dużą ilość żelaza dodatkowo posiada pewien cenny składnik: fitocydy, które działają bakteriobójczo. Zawierają ogromną ilość anty-oksydantów, kwasu linolowego, alfa-linolenowego oraz oleinowego . Więc jedzmy truskawki póki są! :)

100 g truskawek zawiera: 0,6 g białka, 6,2 g węglowodanów, 2,2 g błonnika, 160 mg potasu, 23 mg fosforu, 22 mg wapnia, 12 mg magnezu, 2 mg sodu, 0,7 mg żelaza, 0,1 mg cynku, mangan, 30 mg witaminy A, 0,02 mg witaminy B1, 0,03 mg witaminy B2, 0,4 mg witaminy B3 (PP), 0,06 mg witaminy B6, 60 mg witaminy C, 0,2 mg witaminy E oraz 20 mg kwasu foliowego.



DZIAŁANIE NA ORGANIZM:

- Poprawia przemianę materii
- Pomaga oczyszczać jelita
- Chronią przed anemią
- Wzmacniają organizm
- Pomaga w walce z reumatyzmem i artretyzmem
- Pomocne przy schorzeniach wątroby, nerek , kamieniach żółciowych i nerkowych
- Pomagają trawić białka, pomocne przy nadwadze



DZIAŁANIE NA SKÓRĘ:

- Delikatnie złuszczają (zawierają salicylany)
- Rozjaśniają przebarwienia
- Dodają skórze "życia"
- Stosowane przy egzemie i łuszczycy
- Mają działanie bakteriobójcze
- Stosowane przy skórze zniszczonej i przesuszonej
- Chronią przed promieniowaniem UVA i UVB



MASKA DO WŁOSÓW



SKŁADNIKI:
*3-4 truskawki (zależy od ich wielkości i długości włosów
*łyżka ulubionego oleju (ja użyłam arganowy)
* płaska łyżka mąki ziemniaczanej
* odrobina dowolnej maski/odżywki

Truskawki należy najpierw dokładnie zmiksować na gładką masę, tak aby nie było żadnych dużych kawałków, które zostaną później we włosach i dodać pozostałe składniki. Proste? proste! :)
Maseczkę nakładamy przed myciem na min 30 minut (ja trzymałam dokładnie 45 ) następnie myjemy skórę głowy delikatnym szamponem. Nie używałam już potem żadnej maski/odżywki.

Taka maska świetnie sprawdzi się zamiast olejowania. Dodatek mąki ziemniaczanej sprawi że włosy będą gładkie i miękkie. Efekt na moich włosach to gładkość, dociążenie oraz ujarzmienie puchu.


MASECZKA NA TWARZ I SKÓRĘ GŁOWY


SKŁADNIKI (taka ilość starcza zarówno na twarz jak i skalp):
* Łyżka miodu
* 3-4 truskawki
* Niewielka ilość drożdży

Jeśli chodzi o wykonanie to postępujemy jednakowo jak poprzednio. Maseczka ma działanie odżywcze, przeciwbakteryjne, nawilża skórę, rozjaśnia przebarwienia, świetnie nadaje się do cery zanieczyszczonej i trądzikowej. jeśli chodzi o działanie na skórę głowy , odżywia cebulki włosów , zmniejsza wypadanie i przyspiesza porost włosów. Buzia po takiej dawce dobroci jest wyraźnie rozświetlona i gładziutka.


A Wy lubicie truskawki? Buziaki ;)


18 komentarzy:

  1. Truskawki dobre na wszystko :) Z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O z chęcią wypróbuję , świetne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam maseczki z udziałem truskawek, w ogrodzie mam ich tyle że aż nie chce się ich jeść. Bardzo ładne fotografie oryginalnie i przyciągają oko

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio ciągle mam truskawki w domu więc skuszę się i wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo.. Nie wiedziałam, że można robić maseczkę do włosów z truskawek, wypróbuję. Ciekawy i przydatny post :)
    PS: "póki" i w tym kontekście "wykorzystuję", słońce. :) Popracuj nad ortografią. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Zawsze sprawdzam kilka razy, ale i tak jakiś błąd się wkradnie ;P Cóż.. już chyba nic nie zmienię, dysortografia daje o sobie znać ;C

      Usuń
  6. Wczoraj godzinę zbierałam truskawki i drugą godzinę szypułkowałam :) tyle tego narosło... :) a że na wsi mieszkam, a jeszcze ta działka z dala od drogi, przy łące, to truskawki hiper-duper-bio, eco i co nie tylko ;D więc na twarz jak najbardziej!
    Zrobię maseczkę! Już Mała Mi ostatnio pisała o truskawkach z miodem na lico, i mnie kusi, tylko nie mogę się zebrać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej ciekawi mnie ta maska na wlosy :-D. Musze ja wyprobowac

    OdpowiedzUsuń
  8. na twarz bym sie bała ;p ale reszta super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie ta na twarz działa najlepiej :D

      Usuń
  9. genialne maski na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne pomysły, muszę zanotować Twoje pomysły :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'