niedziela, 21 czerwca 2015

Jaśminowy tonik do cery trądzikowej+lecznicze właściwości jaśminu


Dziś mam dla was coś banalnie prostego jednocześnie bardzo skutecznego a mianowicie tonik jaśminowy ! Dodatkowo postanowiłam napisać wam kilka słów o właściwościach zdrowotnych jaśminu, gdyż właśnie teraz możemy cieszyć się tymi wspaniale pachnącymi kwiatuszkami, które niestety bardzo szybko opadają. Dlatego właśnie teraz jest "ostatni dzwonek" aby stworzyć własne jaśminowe zbiory.

Fachowa nazwa tej roślinki to jaśminowiec wonny, za pewne ze względu na natężenie zapachu, który co prawda jest piękny, jednak w zbyt dużej ilości staje się dla mnie duszący.


Jaśmin, który możemy spotkać w parkach lub przy drodze nie za bardzo nadaje się do użytku. najlepszy jest taki, który rośnie z dala od cywilizacji. ja swój nazbierałam w lesie, jednak zabrałam tylko jednorazową ilość, więc muszę wybrać się jeszcze raz po duże zapasy na całą zimę :)

Kwiaty jaśminowca zawierają olejek eteryczny oraz są bogate we flawonoidy, czyli naturalne antyutleniacze . napar jaśminowy działa uspokajająco, pomaga redukować zły nastrój in depresję.

Kwiaty jaśminu to wspaniały dodatek do różnego rodzaju herbatek. Moje ulubione połączenie to kilka kwiatów jaśminu dodane do listków porzeczki. U mnie sprawdzają się bardzo dobrze połączenia jaśminu wraz z bratkiem, liśćmi poziomki, malin lub jeżyn. 
Jaśmin możemy również dodać do zielonej lub białej herbaty, co nie tylko znacznie podniesie ich właściwości, ale również doda wspaniałego jaśminowego aromatu. Osobiście prawie wcale nie pijam herbat, stawiam na herbatki z "zielenizny", którą sama zebrałam na polach, łąkach lub w lesie.


LECZNICZE WŁAŚCIWOŚCI JAŚMINU:

- Ma działanie uspokajające, 
- Działa przeciwzapalnie,
- Pomaga przy trądziku, egzemie, łuszczycy
- Pochłania promienie UV
-Działa łagodząco na poparzenie słoneczne
-Wspomaga pracę wątroby
-Obniża ciśnienie krwi
- Pomaga w redukcji złego cholesterolu
-Działa przeciwnowotworowo
-Pomaga uśmierzyć ból gardła 
                             


SKŁADNIKI:
* Garstka świeżych lub suszonych płatków jaśminu
*Pół szklanki wody destylowanej/demineralizowanej (można również zastąpić zwykłą wodą)


Do zrobienia toniku wystarczą nam same płatki kwiatów. Kiedy ja za pierwszym razem użyłam całych kwiatów, tonik miał intensywnie żółty kolor, przez zawartość pyłku. Aby otrzymać mocny tonik na pół szklanki wody wsypałam malutką garstkę płatków.

Istnieją dwa sposoby na przygotowanie naparu, pierwszy jest szybszy : płatki kwiatów wrzucamy wraz z wodą wlewamy do małego garnuszka i gotujemy przez ok 1 minutę, następnie odcedzamy przez sitko i przelewamy do jakiejś małej buteleczki. Drugi sposób to po prostu zalanie płatków wrzącą wodą i parzenie pod przykryciem przez ok 15 minut.

Jeśli użyjemy wody destylowanej tonik może stać w lodówce przez ok 6 dni, natomiast jeśli zwykłej kranówki, maksymalnie trzy.

Takim tonik możemy stosować rano i wieczorem jak i również świetnie sprawdzi się do 'odświeżania" cery w ciągu dnia. 

Używałyście do czegoś jaśminu? A może czujecie się skuszone do przygotowanie własnego toniku? :)

18 komentarzy:

  1. Osobiście nie lubię zapachu jaśminu ani jego smaku w herbatach. Przyznam, że spodobały mi się jego właściwości i tutaj zastanawiam się czy nie spróbować go polubić na nowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety strasznie dusi mnie ten zapach :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kiedy przechodzę obok krzaku jaśminu również ledwo mogę wytrzymać. Jednak kiedy znajduje się 50 m ode mnie, czy tez mam kilka kwiatków, zapach mi się podoba ;)

      Usuń
  3. Dla tych właściwości chyba warto się przełamać, chociaż zapachu również nie lubię.. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tonik nie pachnie prawie wcale ;)

      Usuń
    2. świetny tonik! chętnie bym zrobiła, ale za bardzo nie mam skąd wziąć jaśminu ;/ bardzo mi się podobają zdjęcia :)

      Usuń
  4. Nigdy nie słyszałam o tym, że jaśmin ma aż tyle dobroci w sobie. Ja niestety znałam tylko jedną z nich - mianowicie jest to jego zapach, który uwielbiam! Więc lecę go szukać i robić tonik. Kto wie, może pomoże w walce z trądzikiem ;)
    Pozdrawiam serdecznie ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam że jaśmin ma takie właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie Ty piękne zdjęcia robisz! :) Fajny pomysł z tym jaśminem, nigdy bym nie wpadła na takie wykorzystanie kwiatów...a rośnie sobie krzaczek u mnie w kącie ogrodu :) Póki co stosuję tonik z koniczyny i na razie jemu chcę być wierna, tym bardziej, że cera w końcu opanowała emocje i wygląda dobrze jak nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) No ja już na tą koniczynę się wybieram i wybieram i wybrać nie mogę ;) Chyba wreszcie się zmotywuję, bo sezon przeminie a ja koniczyny nie uzbieram ;D

      Usuń
  7. Dlaczego teraz??? U mnie jaśmin już przekwita :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie kwitnie w pełni ;)) Ale to zależy gdzie, w lesie znajduję nawet jeszcze pączki a przy drogach to już tak zaczyna przekwitać ;)

      Usuń
  8. przede wszytskim masz piekna buteleczke na ten tonik :) nawet bym nie pomyslala, ze jamin tyle moze ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię zapach jaśminu. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie przepadam za zapachem jaśminu ale fajny pomysł z tym tonikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W herbacie bardzo lubię jaśmin, ale pewnie ta skromna ilość płatków jaką dodaje sie do herbaty nie wpływa na jej właściwości...

    OdpowiedzUsuń
  12. U mojego chłopaka w ogródku rośnie jaśmin, na prawdę pięknie pachnie :) nie pomyślałabym, że można z niego zrobić coś takiego :) Lubię go w herbacie.

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'