czwartek, 3 lipca 2014

DIY bardzo odżywcza maska na włosy z żółtkiem

Cześć dziewczyny! :)

Dziś przepis na maseczkę do włosów. która jest raczej dobrze znana wszystkim włosomaniaczką, ale sądzę że może się przydać dla tych, którzy jeszcze o niej nie słyszeli. Mowa tu o prawdziwej bombie proteinowej
jaką jest maseczka z żółtka i oleju rycynowego :)

Z racji tego że jestem weganką, jajek i mleka używam tylko w... kosmetyce ;) 
Takiej maski na włosy używałam zanim jeszcze zaczęłam świadomą włosową pielęgnację. Robię ją bardzo
bardzo rzadko, gdyż jest  bardzo odżywcza. Ale zapewniam was że warto spróbować :)






Maska ta jest bardzo popularna i zyskała wiele fanów. Jej składniki są bardzo proste; żółtko z jednego jaja
(na dłuższe włosy 2) i łyżka oleju rycynowego.
Po zastosowaniu takiej maski włosy są miękkie, lśniące i wyraźnie wzmocnione.
Pomaga też przy łupieżu, ponieważ zarówno żółtko jak i olej rycynowy mają działanie przeciwłupieżowe.
Warto raz na jakiś czas zastosować taką maskę by porządnie odżywić nasze włosy.
Wystarczy zmieszaj żółtko z olejem rycynowym tak aby uzyskać konsystencje majonezu.
nałożyć na włosy i pozostawić na min godzinę (aby wzmocnić elekt pod czepek i ręcznik)
Po takiej masce należy umyć włosy delikatnym szamponem bez sls
(Nie radzę pozostawiać tylko spłukanych bez mycia ze względu na smród "zmokłego psa")


Efekty:
Włosy są bardzo gładkie i miękkie. Widać wyraźną poprawę jeśli chodzi o blask. Są puszyste (ale nie napuszone) i łatwiej się rozczesują. 





Stosuje się przy wypadaniu włosów, rozdwajaniu końcówek i łamliwość włosów,
 uszkodzeniu włosów zabiegami fryzjerskimi. Także przy łuszczycy we włosach, 
łupieżu suchym. Nabłyszcza włosy i pomaga je regenerować. Pomaga
                                                                    hamować ich wypadanie



Żółtko zawiera dużo protein czyli głównego budulca włosów.
 To prawdziwa bomba proteinowa dla naszych włosów,
przez co nie można robić jej zbyt często by nie dopuścić do przeproteinowania.
Zawiera lecytynę, która jest bardzo dobrą odżywką dla włosów.




Używałyście tej maski? Co o niej sądzicie?

Buziaki ;*

12 komentarzy:

  1. lbię raz na jakiś czas nałożyć na moje włosy domową maskę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. używam tej maseczki od dawna, jest naprawde dobra ;)
    rainy-wave.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Boję się takich domowych eksperymentów:(:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam takie maseczki z samego początku włosomaniactwa ;)
    Teraz troszkę odpuściłam, poczekam, aż znowu przenawilżę włosy i zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tylko na początku włosomaniactwa mialam bum na domowe mazidla.
      teraz też odpuściłam i robie cos bardzo bardzo rzadko

      Usuń
  5. Dawno nie robiłam maseczki z żółtkiem :p olejek rycynowy moje włosy bardzo lubią, ale w takiej kombinacji jeszcze go nie testowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś nie miałam ostatnio czasu się pobawić z włosami ale maska świetna;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Możliwe, że wypróbuję, choć musiałabym zakupić olejek rycynowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam wcieranie olejku rycynowego w skórę głowy godzinę przed myciem, raz w tygodniu, bardzo wzmacnia włosy i zapobiega wypadaniu:)
    pozdrawiam :)
    www.haydenka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja oprócz jajka i olejku rycynowego daję jeszcze arganowy z Bielendy i granatową odżywkę z Alterry. Trzymam godzinę pod ręcznikiem i folią spożywczą i zmywam - włosy jak dziecięce. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mój łepek coś nie lubi żółtka na włosach;p ale on kapryśny jest także tego;p obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'