środa, 25 czerwca 2014

Jagodowo:jagodowe smoothie, lody RAW- samo zdrowie!

WITAJCIE! :) 


 Uwielbiam jagody,teraz kiedy jest na nie sezon mogę ciągle je jeść.Uwielbiam łączyć je z innymi 
 owocami. Są mega zdrowe, mają mnóstwo witamin a na dodatek świetnie smakują w smoothie.
 Chciałabym zachęcić was do jedzenia owoców sezonowych- puki są! 




Jedz jagody na zdrowie!

Owoce leśne to najzdrowsze owoce jakie mogą istnieć. Jagody to prawdziwe skarby natury. 
Maja ogromna ilość przeciwutleniaczy, chronią nas przed rakiem i przedwczesnym starzeniem.
Zawierają niezwykle cenny składnik- fitoestrogeny są to hormony roślinne, które blokują
komórki nowotworowe.
Jagody posiadają bardzo dużo garbników, które chronią nas przed chorobami takimi jak;
choroby układu moczowego, zapalenie pęcherza, niszczą bakterie chorobotwórcze w 
układzie pokarmowym. 
Dodatkowo te małe czarne kuleczki mają właściwości przeciwpasożytnicze
Jagody mają dużo żelaza i miedzi więc pomagają przy anemii! :)









Jagodowe smoothie

Smoothie to nic innego jak zmiksowane na gładką masę warzywa lub owoce. jak dla mnie są idealne
na drugie śniadanie. Na raz wypijam około litra ;) daje mi to dużo energii, szybko się trawi i nie musze
długo czekać abym po jedzeniu mogła zacząć ćwiczyć ;)

Jagody jak dla mnie najlepiej komponują sie z bananem. Takie smoothie nie jest ani za kwaśne ani
za słodkie. Jagody + truskawki są nieco bardziej kwaśne ;)
Kiedy wybieramy opcję jagody+truskawki warto wrzucić kilka daktyli dla osłody ;)
Zamiast daktyli można wrzucić właśnie banana.








Sałatka z owoców leśnych.


Poziomki, truskawki. porzeczka , jagody - Sezon w pełni na nie trwa, a wszystkie te owoce są bardzo
zdrowe. W sklepach zaczynają się pojawiać borówki i maliny. Jeśli nie lubicie jeść osobno owoców,
możecie zrobić sobie taki mix. Są to owoce z jednej kategorii- pestkowce. Trawią się w jednakowym
czasie co oznacza że możemy do woli je łączyć. Smaki fajnie się dopełniają i tworzą przepyszną sałatkę! 





Banany z jagodami

Jak już pisałam to moje ulubione połączenie. Te smaki świetnie się uzupełniają. Szczerze powiedziawszy,
to często... mój obiad. Nie wiedziałam że takie niby zwykłe połączenie może być tak smaczne! Dodatkowo
szybkie w wykonaniu a wyglada bardzo efektownie. można takim zdrowym lunchem można zachęcić dzieci
do zdrowego odżywiania :)

Idealne po treningu- dużo witamin i wartościowego białka. Zawsze jadałam same banany ale teraz
korzystam z trwającego sezonu na jagody. 




Lody bananowo-jagodowe RAW
                                                         (niestety nie zrobiłam zdjęcia ;( )

Czyli najzdrowsze lody świata. Do wykonania ich wystarczą banany, jagody no i blender (nie wspominając
o zamrażalce ;p) Odkryłam je kiedy zaczynałam interesować się surową dietą. To naprawdę niesamowite ze same zamrożone banany mogą smakować jak 'zwykłe' lody. Są bardzo zdrowe. Bez cukru, mleka, jajek,
konserwantów i innych świństw. naprawdę smakują inaczej niż zwykłe banany
Do wykonania potrzeba:

*ok 2 bananów
*garstki jagód (lub innych owoców np. maliny, truskawki)
i to tyle ;p
W wersji podstawowej wystarczą same banany (smakują jak lody waniliowe)

Banany obieramy, kroimy w plasterki i wkładamy do zamrażalki na ok 2 godziny.
Po 2 h, wyjmujemy, dodajemy jagody i blenderujemy ;)
Gotowe ;)



                  Tak więc jedzcie jagody dla zdrowia i urody ;)


A wy. lubicie jagody? Macie na nie zdrowy i ciekawy pomysł?
Buziaki ;*



Ps. Wieczorem dodam jeszcze jedną notkę z wynikami rozdania

22 komentarze:

  1. Uwielbiam jagody ale zwykle zjadam je same albo z mlekiem i cukrem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm ale mi narobiłaś smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam jagody, w ogóle uwielbiam prawie wszystkie owoce, ale nigdy nie chce mi się z nich niczego przygotowywać. Po prostu myję i od razu wcinam. ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię jagody i nabrałam na nie ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jenyyyy ale narobiłaś mi ochoty na jagody, a właśnie wróciłam ze sklepu ;) bardzo podobają mi się zdjęcia, takie artystyczne bym rzekła :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniammm ;D Same pyszności! Uwielbiam jagody i truskawki

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię,ale nie chce mi się zbierać :P
    za to pojadłam ostatnio poziomek w lesie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam i pochłaniam je hurtowo :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ mi smaka narobiłaś ;-) Dawno już nie jadłam jagód, tęsknię za nimi :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Same pyszności, tylko jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię pierogi z jagodami, ale ostatnio nie jadam jagód bo naczytałam się, że mogą w nich być tasiemce bąblowce :/
    Ps. Zapraszam do siebie ;-)
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam <3

    http://closertotheedgeblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jagody lubię, choć rzadko je jadam :)
    Może wzajemna obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam jagody :)
    Najbardziej to lubię pierogi z jagodami,lub drożdżowe bułeczki z nadzieniem jagodowym,mniam pyyychaa :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha! Ja osobiście bardzo lubię owoce sezonowe. Szczególnie borówki i truskawki. Czekam na notkę z wynikami rozdania.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'