niedziela, 9 marca 2014

Jakim szamponem myć włosy

Cześć dziewczyny! :)

 Dziś post przeznaczony bardziej dla początkujących włosomaniaczek, które dopiero
wkraczają w ten wielki "włosowy" świat :) Miałam dodawać więcej takich wpisów, które pomogą dziewczyną zacząć "włosomanie" więc wreszcie się za to biorę.







"Zwykły" użytkownik szamponów wieży że jeśli na szamponie pisze "silnie regenerujący" to właśnie
wybierając ten szampon, po jakimś czasie jego włosy będą piękne i zregenerowane.
Otóż szampon musi spełniać jedną jedyną rolę: MYĆ . Nie nawilżać, nie regenerować nie cuda i dziwy,
bo od tego są odżywki. Z pewnością wszystkie szampony na rynku spełniają swoją funkcje. Czy
kupimy w kiosku za 3 zł czy "rewelacyjny" szampon profesjonalny za 100zł i więcej. Niestety jest
jeden problem: szampony są te zbyt inwazyjne. Co to oznacza? Wytważane są na bazie silnych
detergentów jak SLS- (Sodium Lauryl Sulfate) czy SLES (Sodium Laureth Sulfate) są to susbtancje które znajdziemy prawie we wszystkich szamponach od tanich przez drogie po płyny do naczyń.
Szampony zawierające te substancje dzięki swej dużej aktywności nie tylko zmywają z powierzchni
włosa bród, ale też sebum naturalną ochronę włosów i ich nawilżenie. Jeśli myjemy naczynia chcemy
osiągnąć taki efekt, lecz na pewno nie jest to pożądane w przypadku żywej tkanki. Badania naukowe
udowodniły że detergenty te odtłuszczają w 80% naturalną barierę włosa a także mogą atakować
głębsze partie skóry i cebulki włosowe. Tadam! Na scenę wchodzą szampony 2w1 z odżywkami,
które mają na celu ponowne natłuszczenie włosa. A ja się pytam; gdzie w tym sens? Jaki cel w
radykalnym odtłuszczeniu włosów żeby za chwile ponownie go natłuścić tylko chemicznie?
Więc jakie szampony używać?


Szampony oczyszczające: 

Szampony z SLS i SLeS powinnyśmy używać bardzo rzadko. One mają na celu umyć nasze
włosy i pozbawić ich resztek nadbudowywujących się na naszych włosach silikonów. Taki szampon powinien mieć bardzo prosty skład.Na pierwszym miejscu (po wodzie)SLS, bez silikonów i innych udziwnień. Ja używam takiego szamponu raz na tydzień, czasem dwa. Jeśli już używamy takiego
szamponu powinnyśmy rozrobić go np. w kubeczku z wodą by te detergenty były jak najmniej skoncentrowane.






Barwa- prosty skład i niska cena ( ok. 3 zł za 250ml). Mają bardzo duży wybór zapachów i są dostępne właściwie wszędzie.










                 



                       Joanna Naturia- również tanie i o fajnym składzie.
                      Ich cena to ok 4 zł/200ml. Znajdziemy je w drogeriach i
                      supermarketach















Farmona- fajne szampony o prostym składzie
polskiej firmy. Jest bardzo duży wybór zapachowy,
proponują różne zioła. Ja akurat robiłam recenzje
łopianowego, którą możecie przeczytać TU











Szampony delikatne:

Czyli te do codziennego użytku. Nie zawierają SlS tylko delikatne detergenty.
To właśnie po takie szampony powinnyśmy sięgać.









Szampon Babydream - szampon dla dzieci dostępny w
rossmannie. Jego cena to ok. 5 zł za 250 ml, jest bardzo
delikatny











Babydream fur mama- choć tak na prawdę jest to oliwka
(balsam) do kąpieli dla mam, pokochały ją prawie wszystkie włosomaniaczki. Ma bardzo fajny skład, znajdziemy w nim
oleje i proteiny. Kosztuje ok 12 zł ( 10 zł na promocji) w
Rossmannie.








Facelle- jest to rossmannowski płyn do higieny intymnej
Jego delikatny skład sprawił że jest tak chętnie wybierany
przez włosomaniaczki. Jest również dostępny tylko w
rossmanie. Jego cena to ok. 5 zł.









 Alterra- również rossmanowska frrma. Produkuje kosmetyki
o dość naturalnych składach, po które warto sięgnąć.
Dostępne jest kilka wersji zapachowych ich cena to ok. 10 zł













Również jeszcze z dostępnych na rynku szamponów, które nie zawierają mocnych detergentów to: Hipp,
rosyjskie szampony np. babuszki Agafi ( tu przy zakupie trzeba patrzyć na składy bo niektóre serie
 zawierają) Planeta Organica itp. :)

Mam nadzieje że niektórym pomogłam:)


Buziaki ;*

13 komentarzy:

  1. ja używam takich i takich szamponów, staram się na zmianę z nich korzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szampon musi myc, to fakt, ale poza tym, wazne jest tez dla mnie, zeby nie platal i nie wysuszal wlosow ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bardziej to drugie bo nawet jak troche plącze to da się to załatwić odżywką, byle nie wysuszał :)

      Usuń
  3. A w mojej mieścinie nie mogę nigdzie znaleźć Barwy. Chyba wybiorę się do Rossmanna ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rossmann jest super, szkoda że nie ma go w moim mieście i bywam tam bardzo rzadko :(

      Usuń
  4. Bardzo lubię szampony alterra ;) generalnie uwielbiam kosmetyki z rossmanna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam ten szampon Babydream i bardzo go lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No to chyba już nie jestem taką początkującą maniaczką, bo te produkty znam, chociaż dopiero od niedawna używam szamponu oczyszczającego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chwilowo eksperymentuje szukając dobrego szamponu dla włosów i skóry głowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. A to ciekawe, że szampony dla dzieci! Mam ostatnio problemy z hormonami i włosy kiepskie, może to jest rozwiązanie i dobre wspomaganie! :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny wpis :) Kiedyś użyłam szamponu córki, ale tak mi włosy poplątał, że nawet odżywka nie dała rady, także unikam ;)

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'