niedziela, 2 lutego 2014

Spirulina- zielony śmierdziuch na piękną cere i włosy



Hej dziewczyny ;)





Na początek- co to jest spirulina?

Jest to alga morska składająca się w 60% z białka. Jest źródłem naturalnego jodu, selenu, witamin z gruby B, oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Jak w tytule- jej kolor to ziemny zielony, trochę niebieskawy,
ma bardzo charakterystyczny hm.. śmierdzący zapach,
ale ze względu na jej bardzo cenne właściwości - do zniesienia ;)

Spirulinę można kupić na stronach z półproduktami np.
e-naturalne
zrobsobiekrem
( tak kupimy ją w proszku, nie będzie nadawała się do jedzenia)
lub na różnych stronach internetowych ze zdrową żywnością lub allegro
ja moją kupiłam na natura24.pl

 Zanim przejdę do głównego tematu związanego z działaniem spiruliny zewnętrznie
napiszę zalety ze spożywania jej;

oczyszcza organizm z toksyn
obniża poziom cholesterolu
zawiera witaminy z grupy B (B1, B2, B12) oraz wit. A, D, E i K oraz beta-      karoten 
ma wysoką zawartość protein i minerałów
zapobiega nowotworom
idealna przy anemii i awitaminozie 

Ja jeszcze na długo długo przed włosomaniactwem łykałam spirulinę, niestety było to bardzo nie regularnie ;( Dokładnie od jutra zaczynam suplementacje spiruliną, mam zamiar wymienić na nią dotychczasowe drożdże piwowarskie. Ten śmierdziuszek ma mase witamin więc super dożywi nasze włoski  i paznokcie od wewnątrz ;)

Działanie na skórę:

pomocna w walce z trądzikiem
wygładza skórę
zmniejsza pory
uelastycznia
pomaga w walce z "pajączkami"
pobudza ukrwienie skóry
reguluje prace gruczołów łojowych
wyrównuje koloryt skóry
nawilża

Rzeczywiście spirulina to prawdziwy cud dla naszej cery.
Skóra po jej użyciu jest gładziutka i największy szok:
moje bardzo rozszerzone pory są właściwie niewidoczne.
Ja już nie mam wcale trądziku i ona w dużej mierze się do tego przyczyniła bo oprócz niej stosowałam tylko masło shea i drożdże piwowarskie( do łykania)
I dodam że moja cera zmieniła się w miesiąc. Nie miałam jakiegoś dużego trądziku gdyż moja całkowita zmiana diety sobie z tym poradziła, ale moja cera nadal była tłusta o rozszerzonych porach i skłonna do wyprysków

Spirulinę stosuje jako maseczkę raz- dwa razy w tygodniu.
Ja mam ją akurat w postaci tabletek ( zdjęcie na górze )
Więc rozgniatam jedną, dodaje kapkę oleju aby mniej zastygała i lepiej nawilżała moją skórę,
nakładam na twarz i zostawiam na pół godz. co jakiś czas spsikując atomizerem żeby nie zastygła.

Można również zastosować wersje z odrobiną jogurtu naturalnego ;)

DZIAŁANIE NA WŁOSY:

nawilża włosy
-wygładza
-przyśpiesza porost
-sprawia że włosy stają się błyszczące
- pomaga w walce z łupieżem
-pomaga przy wypadaniu włosów
-sprawia że stają się sypkie i miękkie w dotyku

Spirulinową maskę można przyżądzić na wiele sposobów. Wystarczy dodać łyżkę tego śmierdziuszka do swojej ulubionej odżywki
lub np. wymieszać z jogurtem.


A wy używałyście spiruliny? Czy może właśnie zachęciłam was do wypróbowania ? :)



17 komentarzy:

  1. Dodaję czasem niewielką ilość spiruliny do maseczki do włosów - pięknie podkreśla mi skręt ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe chętnie spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamówiłam ją właśnie na ZSK i nie mogę doczekać się przesyłki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. na twarz używam już od dawna i masz rację co do jej działania na pory - wręcz znikają :D niestety nie pokonała u mnie trądziku, ale na pewno gdyby nie ona, wyglądałabym duuużo gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mysle ze jesli chodzi o tradzik to musisz uwazac na produkty ktore spozywasz to podstawa no i oczywiscie zaburzenia hormonalne maja na to duzy wplyw.

      Usuń
  5. Nigdy o tym nie słyszałam, ale brzmi kusząco. Możliwe, że się skuszę. ;)

    Pozdrawiam, http://poburzywyjdzieslonce.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. użyłam raz i nie mogłam znieść zapachu... nie poznałam cudownych właściwości ;) oddałam opakowanie koleżance :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam sypką i nie wiedziałam jak dotąd do czego ją dodawać/jak stosować, ale chyba pogrzebię na ten temat, bo jej właściwości są zachwycające :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja w ogóle nie znam tego produktu, ale mam nadzieję szybko się z nim zapoznać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedyny suplement, który łykam. Najczęściej szukam spiruliny z chlorellą:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Spirulina z ZSK jest tak samo dobra jak ta w tabletkach. Po prostu bierzemy banana, jabłko czy co tam chcemy i miksujemy. Potem dodajemy łyżeczkę spiruliny i dalej miksujemy. Koktajl jest słodki, ale pachnie karmą dla rybek z nutką czegoś mdłego. Tak obrobiona spirulina też jest do zniesienia. Można też dosypać kakao (ale to prawdziwe, ciemne) do tego koktajlu. Wtedy będzie jeszcze bardziej odżywczy.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Co wy wszystkie takie przewrażliwione na punkcie tego zapachu jesteście? Wszystkie blogerki mówią, że śmierdzi a ja tam nic takiego nie czuję. Spirulinę używałam na nawilżenie cery, ale jak się potem okazało nauka i zapamiętywanie mi super wychodziły więc zamiast kawy czy innych dopalaczy biorę sobie spirulinę. U mnie działa bardzo szybko - już 5 minut po spożyciu czuję się bardziej ożywiona i gotowa do działania, przy okazji anemia zniknęła od kiedy ją stosuję - warto w nią inwestować.Wiele osób odradza spirulinę z Chin, ale na mnie działa każda, nawet najmniejsza dawka więc o pochodzenie się nie za bardzo martwię - to sprawa pani ze sklepu ze zdrową żywnością, nie moja:)

    OdpowiedzUsuń
  12. przekonałaś mnie, muszę kupić tego śmierdziuszka, bo z tego co przeczytałam dla mnie będzie idealna (mam problemy z anemią, dużymi porami i pajączkami)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi, I think your website might be having browser compatibility problems.
    When I look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues.

    I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great blog!


    my blog post ... removals france

    OdpowiedzUsuń
  14. Długo szukam czegoś co poprawi stan moich włosów oraz cery, od dawna mam problemy z trądzikiem, wszyscy mówią o niej same pozytywne rzeczy, aż się skuszę. Czy faktycznie włosy zaczęły Ci po niej szybciej rosnąć?

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy na rozszerzone pory i wolny porost włosów lepiej działać spiruliną od wewnątrz czy od zewnątrz? Jak myślicie?

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'