wtorek, 28 stycznia 2014

DIY- domowy olejek łopianowy



Ten olejek łopianowy stosowała jeszcze moja prababcia, i to właśnie od niej mam ten przepis.
Ostatnio zastanawiałam się nad zakupem gotowego olejku łopianowego, ale odstraszyła mnie jego cena i
 alkohol w składzie. 
Tak wicz na krótki czas zapomniałam o tym olejku do czasu kiedy poznałam całkiem łatwy
domowy przepis na łopianowy olejek.

Kiedyś kobiety na wsiach stosowały tylko takie naturalne i domowe kosmetyki a ich włosy były...
ach marzenie nie jednej dziewczyny

ale do rzeczy... ;)

CZEGO POTRZEBUJEMY:



KORZENIA ŁOPIANU (do kupienia w aptece lub sklepie zielarskim, cena ok 2 zł)

Zapraszam was do tego wpisu (klik), o tym jak rozpoznać dobrą aptekę internetową.

DOBRY OLEJ- i tu najlepszy jest olej lekki i rzadki np. migdałowy, z pestek winogron
(oliwa z oliwek nie jest wcale dobra do tego typu rzeczy, ole niestety nie miałam nic lepszego ;(   )

nasz olej łopianowy możemy wzbogacić innymi ziołami np. pokrzywą



Przelewamy olej do rondelka, wsypujemy łopian (garść ziół na filiżankę oleju)
i podgrzewamy dopóki nie zacznie bulgotać.
Przelewamy Do szklanego/porcelanowego naczynia i odkładamy w ciemne i zimne miejsce
na okres min. 2 tygodnie.
Wiadomo że im dłużej nasz łopian będzie naciągał tym lepiej.
Po tym czasie zioła odcedzamy na sitku lub gazie i olej gotowy ;)

Olej jest idealny zarówno na skalp w celu wzmocnienia cebulek 
jak i na całą długość



na koniec bardzo  krótko o łopianie;




Łopian (Arctium Lappa Root Extract) - przeciwdziała wypadaniu włosów, łupieżowi, ma działanie antyseptyczne, oczyszczające, ograniczające łojotok, kojące. Działa tonizująco na skórę głowy. Wzmacnia włosy i cebulki.


3 komentarze:

  1. Może spróbuję :)
    http://veneaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. a jakby tak wykopać surowy korzeń łopianu ?

    OdpowiedzUsuń

❀ Wasze komentarze to wielka motywacja do działania! :) ❀
Zawsze staram się odwiedzać komentujących i obserwatorów.
Nic mnie tak nie zniechęca jak komentarze typu 'zapraszam do mnie'